♥assalamualaikum chenta♥

♥♥♥FoLLoWiEs♥♥♥

04/07/2011

Kehidupan dan Pilihan...

Kehidupan tanpa dugaan bukan apa-apa ertinya. Pengalaman mendewasakan diri (walau seringkali diri ditafsir sebagai insan yang kurang matang)...(tapi sekali lagi, hanya yang mengenali akan memahami)...
Tangisan bukan pengukur kejayaan menongkah setiap arus kehidupan. Sebaliknya, ketabahan dan kekuatan adalah nikmat terindah yang dirasakan. Menangislah saat terasa lemah dan tidak berdaya. Sesudah itu, kesatlah airmata dan teruslah berjalan.
Iezan... teruslah berjalan ke hadapan...ke arah cita-cita yang diimpikan... jangan berhenti semata-mata untuk mendengar dan membiarkan orang lain menentukan arahmu lagi.... berjuanglah demi dirimu sendiri... kalau terlalu memikirkan tentang apa kata orang, kau takkan maju ke hadapan... takkan sesekali mengapai impian kehidupan yang telah kau rencanakan...biarlah apa kata orang, teruslah berjalan!!!
kehidupan sentiasa berkisarkan tentang pilihan : YA atau TIDAK... jadi...bulatkan tekad... tajamkan tujuan... tetapkan kemahuan.... YA untuk semua yang ingin kau lakukan! YAKIN BOLEH!!! kerana dirimu dan setiap orang telah ditentukan jalan hidupnya... berjuanglah demi itu...demi mereka yang selalu ada buatmu... yang mencintaimu tanpa ragu... yang selalu memberi tanpa meminta semula... yang selalu menghargai penuh bangga... 
perbetulkan segala kepincangan lalu, my dear... hapuskan dendam di hatimu...juga amarah yang membeku, cairkanlah... hidup ini terlalu singkat untuk terus memikirkan cara untuk menjatuhkan orang lain... lupakan semuanya...dan jalani kehidupan ini dengan gembira...apapun....KITA ENJOY!!!

2 comments:

  1. i luv this word..

    "kehidupan sentiasa berkisarkan tentang pilihan : YA atau TIDAK... jadi...bulatkan tekad... tajamkan tujuan... tetapkan kemahuan.... YA untuk semua yang ingin kau lakukan!"

    really inspired..hee

    ReplyDelete
  2. Huhu... btul x??? so...jom praktis kannya cik ima... huhu

    ReplyDelete

Komen kat cne yer...

♥♥♥aQ dan kiRa2 part I♥♥♥

Daisypath Graduation tickers

aQ dan kira2 part II

Daisypath Wedding tickers

aQ dan kira2 part III

Daisypath Anniversary tickers